#2 Olejek rycynowy-płynne złoto

Olej rycynowy wytłacza się z nasion rącznika pospolitego (Ricinus communis). Jest to olej roślinny, sama zaś roślina w naturze występuje w Afryce oraz Indiach. Olej rycynowy znany jest na świecie od wieków ze względu na swoje właściwości przeciwzapalne i przeciwbakteryjne. Jego medyczne i terapeutyczne właściwości czynią go popularnym w różnych branżach.

Olejek rycynowy może być wykorzystany na wiele sposobów w pielęgnacji skóry, włosów oraz zdrowia. Jest on specyfikiem, który potrafi zdziałać cuda- zwłaszcza jeśli chodzi o rzęsy i brwi. Sama się o tym przekonałam, ważne jest jednak to, żeby używać go regularnie. Jego wielką zaletą jest bardzo niska cena 30g kosztuję ok 3-5 zł w aptece (przy codziennym używaniu na rzęsy jedno opakowanie wystarcza na ponad miesiąc)



1. Rzęsy i brwi-szybki wzrost włosów, przyciemnienie ich oraz powstrzymanie wypadania.




Najłatwiej i najszybciej jest nakładać olejek szczoteczką jednorazową (ja swoją otrzymałam przy przedłużaniu rzęs metodą 1:1, ale można je również zakupić w drogerii lub internecie np. 3 szt.-3.99zł w Drogerii Vica). Niestety nie mam swoich zdjęć "przed i po", ale uwierzcie mi efekty są bardzo zadowalające. Moim głównym problemem były bardzo krótkie rzęsy, które wypadały- już po drugim użyciu do teraz nie wypadła mi ani jedna rzęsa i są one o wiele dłuższe :)




2. Skóra-leczenie oparzeń, trądziku, suchej skóry. Aby zaradzić wymienionym problemów postępuj zgodnie z poniższymi krokami:


  • wacik namoczony w olejku połóż bezpośrednio na problematyczny rejon skóry
  • pozostaw na godzinę
  • dokładnie spłucz
  • powtarzaj czynność rano i wieczorem aby szybciej uzyskać efekty

Jeżeli obszar ten jest duży – namocz szmatkę w oleju rycynowym i nałóż na to miejsce. Pozostaw na godzinę, a następnie spłucz.

  Trądzik: Olej rycynowy obfituje w kwas rycynolowy, który zwalcza bakterie wywołujące trądzik. Skutecznie przenika on poprzez warstwy skóry. Jak aplikować olej na cerę:

  • Umyj twarz ciepłą wodą, co pomoże otworzyć pory
  • Wmasuj olej w twarz okrężnymi ruchami
  • Pozostaw na noc
  • Rano opłucz twarz zimną wodą

3. Usuwanie blizn: Olej rycynowy jest stosowany do redukcji blizn. Działa on powoli (i musi być aplikowany regularnie dla zauważalnych efektów), jest naturalnym i trwałym rozwiązaniem. Nie musisz wydawać pieniędzy na bolesne zabiegi usuwania blizn. Jest to możliwe dzięki kwasom tłuszczowym zawartym w olejku, wnikają głęboko w tkankę blizny i wypychają ją, jednocześnie stymulując wzrost zdrowej skóry. Dzięki temu blizny powoli zanikają.

4. Stymulacja porostu włosów: Olej rycynowy jest najlepszym lekarstwem na porost włosów oraz ich wzmocnienie. Pomaga on również na rozdwajające się końcówki oraz łamliwe włosy, a oprócz tego odżywia je i nawilża. Można wymieszać go z olejem kokosowym lub migdałowym dla jeszcze lepszych efektów. Olej rycynowy pobudza krążenie krwi i jej dopływ do mieszków włosowych, przyspieszając wzrost włosów. Zawiera również kwasy tłuszczowe omega-6, odpowiedzialne za zdrowe włosy. Aby uzyskać najlepsze rezultaty, nałóż olej i pozostaw go na noc po przykryciu czepkiem, aby mógł wniknąć jak najgłębiej. Następnego dnia dokładnie spłucz olej.

5. Przyciemnianie włosów: Olej rycynowy skutecznie przyciemnia włosy. Jego właściwości nawilżające w połączeniu z zawartymi w nim substancjami odżywczymi pomagają zatrzymywać wilgoć w obrębie włosa. Dzięki temu staje się on ciemniejszy. Wskazówki użycia:

  • Weź ilość oleju rycynowego wielkości ziarnku grochu
  • Wymieszaj go z odżywką bez spłukiwania lub pianką do włosów
  • Za każdym razem, gdy będziesz go używać, nakładaj olej równomiernie i rozprowadzaj po całej powierzchni włosów


Jeśli znacie jakieś inne zastosowania tego olejku to piszcie w komentarzach :)
Miłego dnia!

Już niedługo recenzja maski głęboko oczyszczającej z Avon:

FACEBOOK <<klik>>
INSTAGRAM <<klik>>

42 komentarze:

  1. Ja nie używam tego olejku, jednak wiem ze ma wrzechstronne właściwości :)
    Tysiatestuje.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  2. Używałam tego olejku do rzęs :) daje świetne efekty !

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post, chyba spróbuję na moje dłonie :) Ciekawa recenzja
    natalialukasiewicz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. SUPER POST :) WIELE PRZYDATNYCH INFORMACJI :)
    ZAOBSERWOWAŁABYM ALE NIE WIDZĘ PRZYCISKU :(
    ZAPRASZAM DO MNIE: WWW.FANCYCARES.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja oleju rycynowego nigdy nie stosowałam.

    OdpowiedzUsuń
  6. DZIAŁA JUŻ :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jest na prawde bardzo tani i warto go wypróbować :) mi pomagał na rzęsy tylko miałam wrażenie rano, że każe mi spać i nie chce zebym otwierała oczy :D

    OdpowiedzUsuń
  8. słyszałam o tym olejku. Najbardziej zainteresował mnie ze względu na wybielanie blizn. Zastanawiam się, czy poradziłby sobie z moimi przebarwieniami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować, bo cena jest niewielka i na pewno nie zaszkodzi bo to naturalny produkt ;)

      Usuń
  9. Nigdy nie używałam tego olejku ale dużo na jego temat słyszałam. Chętnie wypróbuję go na rzęsach :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie używałam olejku, nie wiedziałam że ma aż tyle właściwości ! Teraz na pewno wypróbuje :)

    http://przymierzakwm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobrze wiedzieć, że olejek ma tyle zastosowań, na pewno go wykorzystam ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja używam olejku rycynowego do brwi i rzęs <3 Uwielbiam go:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie słyszałam o tym olejku, muszę go kupić i zastosować ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oo w sumie przydałby mi się bo po małym wypadku w jednym miejscu na brwi mam delikatny ubytek i może udałoby się, aby odrósł. Niby to nie duży ubytek, ale jednak. ;) pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odrosną na 99%, jeśli nie to polecam stymulator Long4lashes

      Usuń
  15. Nigdy nie używałam tego olejku, ale postaram się w najbliższym czasie użyć :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ooo, nie wiedziałam, że olejek ma fajne zastosowanie do brwi i rzęs :) Chyba pora się zaopatrzyć :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ostatnio bardzo dużo dobrego słyszę o tym olejku :) koniecznie muszę go przetestować :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Wiele razy zabierałam się żeby spróbować olejku chyba właśnie przyszedł na to czas! :)

    http://agnesssja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Muszę kupić bo moje brwi krzyczą "SOS" :P mam z nimi problem- wypadają i olejek rycynowy jest moją ostatnią nadzieją!

    OdpowiedzUsuń
  20. Już ta nazwa obiła mi się o uszy, ale nie wiedziałam dokładnie co dobrego robi ten olej. Fajnie to wszystko opisałaś, pewnie kiedyś wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie wiedziałam, że ma aż tyle właściwości :) Używałam go jakiś czas na rzęsy, ale zbrakło mi sumienności :) I chyba o nim zapomniałam :D Chyba muszę go kupić ponownie :) Obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Używałam na brwi, gdy potrzebowałam je na szybko 'zakrzaczyć'i faktycznie przyspieszał ich wzrost. Innych zastosowań nie próbowałam, ale dobrze wiedzieć na przyszłość😊
    Pozdrawiam
    czarnakretka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. stosowałam kurację z olejkiem rycynowym na rzęsy. nawet je wzmocnił ładnie ale strasznie się lepił wszędzie xd tłuścioch jeden:D obserwuję i zapraszam do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używałam go szczoteczką na rzęsy i nic mi się nie lepiło ;)

      Usuń
  24. uuu trądzik i blizny :D?? no prosze

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie wiedziałam, że ten olejek ma aż tyle zastosowań! Super post :)

    VLEKSVNDRV

    OdpowiedzUsuń
  26. Używałam do brwi i rzęs,o ile na brwiach się sprawdził to mam wrażenie że zniszczył mi moje rzęsy :(

    OdpowiedzUsuń
  27. jeśli chodzi o oleje, korzystam aktualnie tylko z arganowego :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Lubię takie wszechstronne zastosowania :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Czekam na twoją recenzje :)
    Mało brakuje mi do 170 obserwatorów. Pomożesz?
    Nie mogę przegapić tak świetnego bloga- obserwuje!!! Czekam na kolejne posty!!!
    Zapraszam do mnie -klik

    OdpowiedzUsuń
  30. kocham olejek rycynowy, uratował moje spalone rzęsy!:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Beauty&Care , Blogger